❤ Azhafizah ❤

Friday, May 4, 2012

14 Gambar Selebriti Dengan Kecacatan Kekal Mereka


Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
kecacatan Jennifer Garner pada jari kaki kanannya 

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon Vince Vaughn yang kehilangan kuku ibu jari tangan kanannya 
ketika kemalangan pada usia 17 tahun yang lalu

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Stephen Colbert dengan bentuk cuping telinga yang pelik setelah menghadapi 
tumor pada awal usia10 tahun. Dia juga mengalami masalah kecacatan 
pendengaran pada telinga sebelah kanan setelah tumor dibuang

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon komedi Damon Wayans dengan kecacatan kaki sejak lahir

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon CSI Robert David kehilangan kedua2 belah kakinya kerana terlibat 
dalam kemalangan jalanraya di mana keretanya dirempuh lori treler 18 tayar. 
Akibat daripada kemalangan itu, keretanya terbakar dan menyebabkan 85% 
badannya melecur.

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Kate Bosworth, Jane Seymoour, Dan Aykroyd, Mila Kunis, Christopher Walken 
dan Kiefer Sutherland masing2 menghidapi Heterochromia Iridium di mana 
mengikut istilah perubatan kecacatan ini disebabkanperbezaan warna anak mata

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Tangan kanan DJ Paul mengalami kecacatan sejak kecik atau dipanggil
 'baby's arm' disebabkan penyakit yang dihidapinya sejak kecil, tangan 
kanannya itu tidak membesar seperti tubuh yang lain.

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon dan juga pengacara program Top Chef, Padma Lakshmi mempunyai 
parut yang besar pada lengan tangan kanannya akibat daripada kemalangan 
jalanraya yang dihadapinya sewaktu berumur 14 tahun. 
Lengannya terkoyak dan pehanya retak.

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Ahli kumpulan Weezer, Rivers Cuomo mempunyai kecacatan pada kaki kanannya 
di mana kakinya itu 44 mm lebih pendek berbanding kaki kirinya. Selepas kejayaan
 The Blue Album, dia membuat pembedahan untuk memperbaiki kecacatan tersebut. 
Ini melibatkan kaki kananya itu terpaksa dipatahkan dan dia terpaksa 
memasang antenna pada kakinya itu untuk beberapa bulan

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon Bollywood Hrithik Roshan mempunyai dua ibu jari pada tangan kanannya

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon Kate Hudson dan Halle Berry pula mengalami kecacatan pada kaki 
mereka kerana gambar kaki mereka menunjukkan mereka mempunyai 6 jari kaki

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Megan Fox yang cantik ni mempunyai rupa paras ibu jari yang sedikit pelik,
nampak kontot berbanding jari2nya yang lain

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Model Victoria Secret, Karolina Kurkova mempunyai kecacatan pada bahagian 
abdomennya di mana dia tidak mempunya lubang pusat. Ini disebabkan berlakunya
kecuaian sewaktu dia dilahirkan

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon Danzel Washington mengalami kecacatan pada jari kelingking
tangan kanannya akibat kemalangan yang berlaku sewaktu remaja ketika bermain
bola keranjang. Jarinya jelas kelihatan bengkok hampir 45 darjah.


P/s : Aku pun cacat, tapi kenapa perlu malu. Cacat tak bermakna kita tak boleh berjaya 
        macam orang lain :)




Minta jasa baik kalian untuk LIKE gambar aku ye. Aku sedang join kontest KadKahwinMu :)

41 comments:

Saddila said...

Ini disebabkan berlakunya
kecuaian sewaktu dia dilahirkan? haha. kecuaian mende tok??

**kawan dan cinta yang sejati tidak memerlukan seseorang yang sempurna dari segi mental ataupun fizikal :)))

caliph shuriken said...

setiap org ada rezki masing2 kn ^^

khairul said...

tiada manusia yg sempurna kan

Boni JLL3 said...

wah..menarik info ni

Cikgu Ma said...

cacat jugak ni...x da suami lagi..hehehe

Muhamad Azam said...

cacat tak bermakna kita tak bole hidup macam orang lain... hanya usaha yang diperlukan bagi membuang tanggapan orang cacat tak boleh berjaya

*eeh macam sama ngan ayat tok jer.. ERGGHH!!

uncle said...

walaupun cacat..masin-masing berjaya dan kayaaaaaaa

cik kiwi's said...

no body perfect. ce tunjuk sikit sapo lah yg sempurna tu? kawe nok seliki2 palo dio

sis92 said...

wah ada yg sis baru tau ni..
menarik2 :D

Diana Azis said...

Manusia ada kelebihan dan kekurangan.. tapi info ni menarik..

P/s : Lamanya tak conteng2 komen kat sini :p

Aien Alien said...

selama ni tahu yang hrithik roshan je...saya pun ada kecacatan kekal dekat tangan (parut), kalau bakal mak mertua sarung cincin tunang nanti tahulah dia bakal menantu dia camne...hehehe~

Abang Zam said...

mila kunis my feveret artis. walaupun dia cacat pada warna mata, abang tetap syok sama dia

KorN said...

cacat pon pemes jugak

LidiaSuraya said...

Setiap org ada kelebihan n krkurangan masing2.. Bersyukurlah dengan nikmat pemberianNya

Norlida Ramli said...

sumenya ada hikmah nya.
Allah mencipta dgn sebaik2 kejadian =)

maka bersyukurlah dgn seadanya..hehe

el said...

hang mesti perfect kan ass ahaks

Azhafizah[フィザ] said...

masing masing ada kelebihan dan kekurangan..ada sebabnya di sebalik kejadian tu.^__^

CekbOlat-bOlat said...

tetap ade kelebihan ! perghh

ShahzCudin said...

waa..tak pernah tahu pon sebelum nih...

remyhazza said...

kecacatan bukannya kekurangan... tapi anugerah dari tuhan.....
mungkin ada keistimewaannya....
kita tak tahu kan.....

zafira othman. said...

kecacatan bukan penghalang untuk cari rezeki. yeaaah

Ieyza Afieyna said...

cacat pun atleast bukan cacat yg buatkn hidup xleh lakukan ape-ape lgsungkn..

Myra Azraff said...

selama ni tgk dorang cm perfect je kan..rupa2nya mmg betul la,semua manusia tak sempurna...(=.=')7

amranaiman said...

cacat itu kelebihan :)

O CIKTEDDY said...

cacat x halang kita utk berjaya =D

laskar pelangi said...

wohhhh! tak tau lak slama ni. tau yg hrithik roshan jerk

C i k P i p i T e m b a m said...

kalau dh kaya , segala cacat pon org tak nampak.... kan ? kita pon cacat gak.. cacat mental kekadang. hahhaha

Yatie Awang said...

betul tu, kecacatan bukan penghalang

Terbelog said...

Hrithik Roshan tu baeu tau
berjaya jgk dia

Aida Omar said...

dalam banyak2 nie aida pernah tgk hitrik je.. yg lain betul2 tak tahu.. jennifer garner pun cacat rupanya. huhu..

♥AieN ChoiN♥ said...

eh yeker???...nape den tak pasan erk time tengok movie diorang..uhuk2.. :)

Cikgu Jaja™ said...

tiada manusia sempurna.. jaja dpt sesuatu dr entry afzal kalini.*muhasabah.insaf

Beckhrooy said...

megan fox tu biasa jer

Tinta Lana said...

Salam..

Robert David tu kehilangan kedua2 belah kaki? damn..baru tau..

Suka dengan lakonan dia dalam CSI..

Hurmm..usaha yang membezakan kita kan?bukannya kecacatan or tidak keupayaan.

misz_eyza said...

setiap org ada kelebihan dan kekurangan kan walaupun mereka selebriti terkenal.

sarah said...

tu la kan..depa yang cacat pun bleh jadi femes..apa nak malu, yang penting kita kn usaha, barulah bleh berjaya..betul tak kawan2???

Cik Nurul said...

hrithik je nurul tau.. yg lain tak penah amek tau.. haha :D

EmpayarUtama said...

Cacat cari makan hehe :)

Mummy Adriana said...

watpe nak malu...manusia mana yang sempurna? :)

Normazila Ahmad said...

wall bess..info terbaikkk

Ziela Zie(Nor Fadzilah Binti Fauzi) said...
This comment has been removed by the author.

Ping Busuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Templates