Blog Sihatimerahjambu



Friday, May 4, 2012

14 Gambar Selebriti Dengan Kecacatan Kekal Mereka


Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
kecacatan Jennifer Garner pada jari kaki kanannya 

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon Vince Vaughn yang kehilangan kuku ibu jari tangan kanannya 
ketika kemalangan pada usia 17 tahun yang lalu

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Stephen Colbert dengan bentuk cuping telinga yang pelik setelah menghadapi 
tumor pada awal usia10 tahun. Dia juga mengalami masalah kecacatan 
pendengaran pada telinga sebelah kanan setelah tumor dibuang

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon komedi Damon Wayans dengan kecacatan kaki sejak lahir

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon CSI Robert David kehilangan kedua2 belah kakinya kerana terlibat 
dalam kemalangan jalanraya di mana keretanya dirempuh lori treler 18 tayar. 
Akibat daripada kemalangan itu, keretanya terbakar dan menyebabkan 85% 
badannya melecur.

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Kate Bosworth, Jane Seymoour, Dan Aykroyd, Mila Kunis, Christopher Walken 
dan Kiefer Sutherland masing2 menghidapi Heterochromia Iridium di mana 
mengikut istilah perubatan kecacatan ini disebabkanperbezaan warna anak mata

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Tangan kanan DJ Paul mengalami kecacatan sejak kecik atau dipanggil
 'baby's arm' disebabkan penyakit yang dihidapinya sejak kecil, tangan 
kanannya itu tidak membesar seperti tubuh yang lain.

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon dan juga pengacara program Top Chef, Padma Lakshmi mempunyai 
parut yang besar pada lengan tangan kanannya akibat daripada kemalangan 
jalanraya yang dihadapinya sewaktu berumur 14 tahun. 
Lengannya terkoyak dan pehanya retak.

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Ahli kumpulan Weezer, Rivers Cuomo mempunyai kecacatan pada kaki kanannya 
di mana kakinya itu 44 mm lebih pendek berbanding kaki kirinya. Selepas kejayaan
 The Blue Album, dia membuat pembedahan untuk memperbaiki kecacatan tersebut. 
Ini melibatkan kaki kananya itu terpaksa dipatahkan dan dia terpaksa 
memasang antenna pada kakinya itu untuk beberapa bulan

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon Bollywood Hrithik Roshan mempunyai dua ibu jari pada tangan kanannya

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon Kate Hudson dan Halle Berry pula mengalami kecacatan pada kaki 
mereka kerana gambar kaki mereka menunjukkan mereka mempunyai 6 jari kaki

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Megan Fox yang cantik ni mempunyai rupa paras ibu jari yang sedikit pelik,
nampak kontot berbanding jari2nya yang lain

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Model Victoria Secret, Karolina Kurkova mempunyai kecacatan pada bahagian 
abdomennya di mana dia tidak mempunya lubang pusat. Ini disebabkan berlakunya
kecuaian sewaktu dia dilahirkan

Celebrities and Their Physical Defects (17 pics)
Pelakon Danzel Washington mengalami kecacatan pada jari kelingking
tangan kanannya akibat kemalangan yang berlaku sewaktu remaja ketika bermain
bola keranjang. Jarinya jelas kelihatan bengkok hampir 45 darjah.


P/s : Aku pun cacat, tapi kenapa perlu malu. Cacat tak bermakna kita tak boleh berjaya 
        macam orang lain :)




Minta jasa baik kalian untuk LIKE gambar aku ye. Aku sedang join kontest KadKahwinMu :)

41 comments:

  1. Ini disebabkan berlakunya
    kecuaian sewaktu dia dilahirkan? haha. kecuaian mende tok??

    **kawan dan cinta yang sejati tidak memerlukan seseorang yang sempurna dari segi mental ataupun fizikal :)))

    ReplyDelete
  2. setiap org ada rezki masing2 kn ^^

    ReplyDelete
  3. tiada manusia yg sempurna kan

    ReplyDelete
  4. cacat jugak ni...x da suami lagi..hehehe

    ReplyDelete
  5. cacat tak bermakna kita tak bole hidup macam orang lain... hanya usaha yang diperlukan bagi membuang tanggapan orang cacat tak boleh berjaya

    *eeh macam sama ngan ayat tok jer.. ERGGHH!!

    ReplyDelete
  6. walaupun cacat..masin-masing berjaya dan kayaaaaaaa

    ReplyDelete
  7. no body perfect. ce tunjuk sikit sapo lah yg sempurna tu? kawe nok seliki2 palo dio

    ReplyDelete
  8. wah ada yg sis baru tau ni..
    menarik2 :D

    ReplyDelete
  9. Manusia ada kelebihan dan kekurangan.. tapi info ni menarik..

    P/s : Lamanya tak conteng2 komen kat sini :p

    ReplyDelete
  10. selama ni tahu yang hrithik roshan je...saya pun ada kecacatan kekal dekat tangan (parut), kalau bakal mak mertua sarung cincin tunang nanti tahulah dia bakal menantu dia camne...hehehe~

    ReplyDelete
  11. mila kunis my feveret artis. walaupun dia cacat pada warna mata, abang tetap syok sama dia

    ReplyDelete
  12. Setiap org ada kelebihan n krkurangan masing2.. Bersyukurlah dengan nikmat pemberianNya

    ReplyDelete
  13. sumenya ada hikmah nya.
    Allah mencipta dgn sebaik2 kejadian =)

    maka bersyukurlah dgn seadanya..hehe

    ReplyDelete
  14. hang mesti perfect kan ass ahaks

    ReplyDelete
  15. masing masing ada kelebihan dan kekurangan..ada sebabnya di sebalik kejadian tu.^__^

    ReplyDelete
  16. waa..tak pernah tahu pon sebelum nih...

    ReplyDelete
  17. kecacatan bukannya kekurangan... tapi anugerah dari tuhan.....
    mungkin ada keistimewaannya....
    kita tak tahu kan.....

    ReplyDelete
  18. kecacatan bukan penghalang untuk cari rezeki. yeaaah

    ReplyDelete
  19. cacat pun atleast bukan cacat yg buatkn hidup xleh lakukan ape-ape lgsungkn..

    ReplyDelete
  20. selama ni tgk dorang cm perfect je kan..rupa2nya mmg betul la,semua manusia tak sempurna...(=.=')7

    ReplyDelete
  21. cacat x halang kita utk berjaya =D

    ReplyDelete
  22. wohhhh! tak tau lak slama ni. tau yg hrithik roshan jerk

    ReplyDelete
  23. kalau dh kaya , segala cacat pon org tak nampak.... kan ? kita pon cacat gak.. cacat mental kekadang. hahhaha

    ReplyDelete
  24. betul tu, kecacatan bukan penghalang

    ReplyDelete
  25. Hrithik Roshan tu baeu tau
    berjaya jgk dia

    ReplyDelete
  26. dalam banyak2 nie aida pernah tgk hitrik je.. yg lain betul2 tak tahu.. jennifer garner pun cacat rupanya. huhu..

    ReplyDelete
  27. eh yeker???...nape den tak pasan erk time tengok movie diorang..uhuk2.. :)

    ReplyDelete
  28. tiada manusia sempurna.. jaja dpt sesuatu dr entry afzal kalini.*muhasabah.insaf

    ReplyDelete
  29. Salam..

    Robert David tu kehilangan kedua2 belah kaki? damn..baru tau..

    Suka dengan lakonan dia dalam CSI..

    Hurmm..usaha yang membezakan kita kan?bukannya kecacatan or tidak keupayaan.

    ReplyDelete
  30. setiap org ada kelebihan dan kekurangan kan walaupun mereka selebriti terkenal.

    ReplyDelete
  31. tu la kan..depa yang cacat pun bleh jadi femes..apa nak malu, yang penting kita kn usaha, barulah bleh berjaya..betul tak kawan2???

    ReplyDelete
  32. hrithik je nurul tau.. yg lain tak penah amek tau.. haha :D

    ReplyDelete
  33. watpe nak malu...manusia mana yang sempurna? :)

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com