❤ Azhafizah ❤

Tuesday, April 24, 2012

Bisa Gugur Jantung Gue #9



KLIK SINI untuk episod sebelum


'Teh tarik kurang manis, straw lebih.. gelas pink', Man mengorder. Saje je nak mengayat awek kedai tersebut.

'Hurm. Aku plak! Teh tarik kurang kasih sayang satu.. straw lebih panjang dari dia punya. Gelas.. err.. pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas lah', Hanif tak nak mengalah. Dilihatnya awek tu menutup mulut tahan ketawa. Ainul terbakar!!

'Saya punya.. teh tanak, roti pon tanak. Bermodalkan muka jambu dan ayat manis saya ni.. saya harap dapat bertukar2 nombor tepon ngan awak agar kita dapat bercengkerama tatkala melihat bulan bintang di malam kelam', perghh menanah telinga Man dan Hanif. Belum ditambah lagi ngan bebudak yang makan kat meja sebelah, ada yang rasa mual2 dan ada yang dah pengsan! Ainul lantas menghulurkan telefon bimbit Cokianya tu kepada awek tersebut. Suka bebenor umat ni ngan enset dia tu.. bangga kemain padahal ada lampu suluh je! Puih.

'Ko apsal tanak makan plak Ainul?Order la.. aku banje', Man mempelawa membuatkan Ainul dan Hanif sedikit kebingungan. Padahal sebelum ni nak suruh belanja keropok Rota pon haram jadah dia buat2 lupa.. inikan pulak sarapan pagi??

'Err ko ok ke Man? Ape ko dah buang tebiat? Opah aku cakap kalau cenggini punya gaya.. 3 Jumaat paling koman!', Hanif menyampuk. Man buat muka blur.

'Mana ada, saje aku nak buat akikah. Sejak dua menjak ni aku banyak senang hati. Eh kalau nak diikutkan hatiku yang ceria macam Astro ceria ni.. mau je aku nyanyi lagu enjit2 semut kat sini sambil lompat bintang!', beria2 Man bercerita. Ainul ngan Hanif mampu ternganga sahaja.

'Cerita la ape yang buat ko gembira kemain ni sampai rosak air muka ko aku tengok. Tersengih2 dari tadi aii rasa nak pijak2 je aku'

'Ainul, aku rasa aku tau. Tapi biarlah menjadi rahsia di antara aku ngan Man', Hanif lantas memegang erat tangan Man. 'Klepap!', setepek Hanif kena tatkala tangan Man memukul belakang kepalanya. 'Siot ko setan!!'

'Bukan apa, hati aku berbunga2 cinta Misha Omar la geng tatkala Mely hadir mewarnai hidup aku hari hari. Aku rasa seperti kiambang mekar di tasik madu, mengharum subur dituai mentari. Hatiku kini dicurik sang rupawan kehulu kehilir rasa dimanjakan.. Mungkin..'

'Kejap2!!', suara Ainul membuatkan Man terbantut untuk meneruskan kata2.

'Woi ko ni kenapa Man? Ko angau ke hape? Ayat ko humangaih kalau Karam Singh Walia dengar ni.. menangis dia takleh carik makan ko tau? Ai takkan ko jatuh cinta kot? Ni la novel melayu. Sikit2 cinta, sikit2 cinta. Buat la cerita menatang ke, cerita pasal timun ke hape!!', Ainul menjuih bajet manja kecomelan.

'Ko ni plak, buat hape?', Ainul memandang Hanif khusyuk menulis sesuatu. Kemain tersentil2 lidah dia.. dah serupa anjing pon ada.

'Man ko ulang balik part aku rasa seperti kiambang mekar tadi.. aku tertinggal kat situ. Bukan ape, sebagai rujukan. Kot2 la esok lusa tetiba ada awek ngorat aku kan. Jadi sebelum apa2 berlaku, baik aku berlatih menggunakan ayat2 dengan betul', beria2 Hanif menjawab. Ainul menepuk dahi.

'Baik korang fikir ape kita nak jawab spot kuiz Puan Mimi lepas ni', dengus Ainul. Man dan Hanif mula termenung.

'Perghh bila ko cakap macamni.. baru teringat yang aku tak abis baca nota lagi beb!!', Hanif cuak. Dahinya berkerut2 lebih2 lagi mengenangkan muka Puan Mimi yang garang.. sedang menggigit2 telinganya. 'Adoiii!!!', Hanif menjerit. Semua mata memerhatikannya. Man ngan Ainul melopong. 'Ko apsal?', Man bertanya. 'Err..err. Aku bayangkan Puan Mimi geget telinga aku laa sebab tak dapat jawab soklan', kata Hanif perlahan. Ainul dah bantai gelak. Jauh bebenor dia fikir sampai tahap geget2.

'Kita cuba kaedah lama sem lepas masa kelas Encik Badar. Mana tau menjadik lagi kali ni', Man memberi cadangan.

Ainul dan Hanif tersengih. Nampak masih ada harapan di situ, di tambah pula minuman yang mereka pesan tadi baru sampai, di hantar oleh awek manis kemain macam gula2 kapas. Mata Ainul dan awek tersebut bertentangan. Man dan Hanif mencebik, best man win la katakan. 'Mungkin ini jodohnya..', hati Ainul pula berbunga2 tayar.

'Jangan lupa kol ye malam ni baaangg'

Ainul tersedak susu. Hanif dan Man mula tepuk2 meja sambil gelak tertungging2 atas lantai.

'Amboi kemain besau sore awek ko ni Ainul.. dah serupa speaker masjid!', makin kuat hilai tawa mereka mengenangkan awek yang Ainul ayat dari tadi spesis macam dorang gak cuma tampak lebih ayu bermekap dengan rongga2 pori yang lebih halus

'Ainul ko jaga2 sikit kot2 nanti ko comolot ngan dia.. kang tak memasal parah bibir ko kena misai dia kahkahkah', Hanif menganjing. Terbantut terus nafsu Ainul. Bertambah parah awek.. eh 'apak' tersebut siap kenyit2 mata ke arahnya sebelum mereka meninggalkan tempat itu. Ainul mengenang nasib hidupnya yang memanjang terkena ngan spesis tak cukup sifat cenggitu. Puih!! Sampai ketua kompom tak berzuriat..




(Bersambung)








14 comments:

MawardiYunus said...

sedap je teh tarik tu hhehehehhe

Cikgu Jaja™ said...

ahahahahahahahaha

ehh..knp jaja rasa watak man mcm best. awww jatuh cintak

ahahahahaha


lebiu

Phat said...

bila nama 'phat' nak kuar dlm cite ni ?? hehehe

Myra Azraff said...

hahaha..lawak cam bese ! kahkah
len kali nak order teh tarik mcm hanif lah..yeye~tak sabar tunggu ep.seterusnya...xD

Cik tikah said...

next next next.,,

Hanif said...

Disebabkan ada nama aku aku baca sambil tegelek-gelak sorang-sorang....kekekekkeke
Ambil kesempatan vote me as blogger of the year

Boni JLL3 said...

hahahahahahaha..macam harommmm!!!!!! sambung2

tirahzairi said...

perggghh...xcukuup sifat..ekkeke..
#the pic is so2 nice lah#

♥AieN ChoiN♥ said...

Hahahaha...Man2, dah angau daaaahhh..habes la.. :)

uncle said...

baru pagi tadi test gula..naik 17..bila tengok entry ko ..ada teh tarik..teringinnnnnn pulak nak merasa hihihi

misz_eyza said...

alahai pesal la tok suka memutuskan urat sendi gelak eyza...kohkohkoh

Linda Wahed said...

hahaha...
maknyah rpanya..

remyhazza said...

ciss...... sambung lagi !

Mrs.Yie said...

pendek sangat la zal..tak puas baca..cuba buat panjang sikit..apa2 pun bestttttt..

Ping Busuk

saya zaza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Templates