❤ Azhafizah ❤

Wednesday, June 4, 2014

Sila Jangan Fikir Bukan-Bukan!



FAKTA:
Pada awalnya dianggap spesis ular tetapi sebenarnya ia merupakan spesis
amfibia yang menyerupai kemaluan lelaki! Amfibia sepanjang 3 kaki ini merupakan
spesis baru yang ditemui di dasar sungai Madeira sewaktu sungai tersebut dikeringkan
untuk pembangunan empangan hidroelektrik di Rondonia, Utara Brazil pada tahun
2011.


Ia merupakan limbless amphibian atau lebih dikenali sebagai caecilian (cacing besar)
tanpa mata (buta) dan berwarna kelabu. Sebanyak 6 ekor ditemui, 3 ekor dilepaskan
kembali ke sungai, seekor telah mati dan 2 ekor dibawa ke makmal untuk ujikaji.

Bila korang dengar pasal cacing besar.. mesti korang familiar ngan filem Tremors!
Cacing tanpa deria penglihatan dan hanya menjejaki mangsa dengan getaran :)

8 comments:

Azhafizah Md Nor said...

agak pelik sebab matanya tak nampak kan..ingatkan spesis lintah ke..tapi spesis cacing rupanya..lebih kurang sama spesis la tu

Monyet Rimau said...

banyak haiwan pelik2 di dunia ni kan

Felixia Yap Tunjuk Resit Maybank berbaki RM7 juta
http://syokbah.com/felixia-yap-tunjuk-resit-maybank/

Senarai Coklat Di Langkawi Yang Mengandungi DNA Babi Kini Terbongkar!
http://blog3dalam1.blogspot.com/2014/06/senarai-coklat-di-langkawi-yang.html

GEMPAR!!! (8 GAMBAR)Taktik JIJIK dan KEJI Sesetengah Peniaga Goreng Pisang Akhir Terbongkar
http://blog3dalam1.blogspot.com/2014/06/gempar-8-gambartaktik-jijik-dan-keji.html

Cik Itah@RRP said...

salam. huuu geli pulak sy tengok ..

aTieYusof Family said...

Hahha..agak pelik rupanya.. tapi geli lah tgk..haha

Phat said...

den ingat tutttttttt tadi

zulhilmi tempoyak said...

kahkahkahkah... hampir2.. ;p

Iola said...

erkkk..geli huu..cacing besar lak tu..memang dah fobia semua species cacing ni ><

LydSunshine said...

hehehe... ko nih. walaupun ular atau cacing, tapi segan jgk nak tatap. heheh.

Ping Busuk

saya zaza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Templates