GA Jejaka Sombong : 5 Tanda Patut Tinggalkan Je Perempuan Tu


As salam,

Lama plak aku tak cerita2 cenggini. Lately banyak buat cerpen je. Tapi sebab pelawaan sorang rakan blogger ni, aku dengan senang hati join GA dia. Korang boleh KLIK BANNER kat bawah ni untuk ke blog dia. Kalau korang biasa dengan penulisannya, korang akan kenal macamana dia orangnya :)


5 tanda kenapa aku patut tinggalkan je perempuan tu. Hmm aku nak bagi sebab apa ye?

#Tak Hormat

Ye salah aku, tapi tak payah kau tibai aku depan kawan2 kau,
depan orang ramai. Suara pulak kalau boleh biar sampai ke
kampung sebelah. Semua orang boleh dengar dan update
sebutir2 dalam blog.

#Berkira

Balik2 mengungkit.. balik2 mengungkit!
Kau ada belikan aku hadiah.. kenapa aku tak balas balik?
Kau belanja aku 3 hari.. aku kena belanja balik 3 hari.
Hadiah kau bagi RMxxx, aku pun kena bagi RM xxx
Sangatlah annoyingnya!


#Bajet2

Tak makan cendol tepi jalan
Habiskan tisu kedai makan untuk lap sudu garfu dan meja
Tak boleh panas sikit, haram  kalau berpeluh
Tak de klass pakai baju kurung
Tak layan lagu melayu
Pegang straw @ sudu hujung2 jari je
Cheh aku sendiri baca.. rasa menyampah plak!

#LupaDiri

Time senang lepak ngan kengkawan
Mesej aku tak berbalas..
Aku call kau tak angkat
Bila kawan buat palat..
Pandai plak cari aku?

#Curang

Pegang tangan lelaki lain yang bukan ajnabi
Makan bersuap siap pakej lap tepi bibir
Mesra mengalahkan pengantin baru
Aku call kau kata keluar study group
Bila kantoi macamni kau nak kata apa?
Kau nak bagitau tu abah kau?


Cukup la tu kot rasanya. Aku terpaksa selongkar balik rasa yang pernah aku alami time muda remaja dulu. Sekarang takde lagi la kot. Tak macam dulu. Ye la dah berkeluarga ni lain sikit rasanya. Wife aku pun sporting and suppotive. I like :)

Untuk admin jejakasombong, takpe take your time. Mungkin ko belum jumpa rusuk kiri yang sesuai. Bila dah jumpa nanti kau akan sedar dalam banyak2 'kemudaratan' yang kaum hawa bawa, di antaranya terdapat 'ubat' untuk diri kita :)

Ahh janji aku menang GA hahaha :D

13 Comments

  1. pilih yg terbaik..tepuk dada tanya selera

    ReplyDelete
  2. Terima kasih sebab join GA, bro..... haha, yep kalau ditakdirkan olh Allah mungkin satu hari nanti SW akan jumpa 'ubat' yg benar2 manis & mujarab :)

    ReplyDelete
  3. betul belaka isi2 yg afzal tulis tu. memang perempuan ni x leh dipercayai semasa bercinta..

    ReplyDelete
  4. untunglah wife tak ada semua tu..

    :)

    ReplyDelete
  5. dia tak nak buat tajuk 10 tanda lelaki patut ditinggalkan jugak ke?? meh meh meh gud luck aku harap ko menang nanti hadiah bagi 50-50 huhuhuhu ^..^

    ReplyDelete
  6. wah..ada pengalaman ye??heheh..

    ReplyDelete
  7. kalau sikap camni takleh diubah tinggalkan je..apepun manusia bisa berubah bah..kalau jodoh tak kemana..


    p/s:Goodluck afzal!

    ReplyDelete
  8. Good luck bro..
    moga ada rezeki..:)

    ReplyDelete
  9. bab tisu2 tu tak setuju..saya bangkang yang arif...yela..kita pakai baju lengan panjang..kalau dah meja berminyak2..nak letak tangan atas meja mcm mane... kena la lap2 sikit meja guna tisu...lepas tu sudu ngan garfu kalau berair2 sampai kat kite harus lah lap2 dulu ngan tisu....

    ReplyDelete
  10. wanita baik, takkan ada sikap camtu bang,

    surah an-nur pon ada tulis,
    Lazimnya wanita baik untuk lelaki yang baik, lelaki baik untuk wanita yang baik, wanita jahat untuk lelaki yang jahat, lelaki jahat untuk wanita yang jahat.


    p/s : menang nanti..kongsi2 ar ..har har..

    ReplyDelete
  11. jangan lah kita menyalahkan antara satu sama lain....apa yg penting ketulusan di dalam hati bila berpasangan................

    ReplyDelete