Nak Jadi Blogger Femes Tak?

Assalamualaikum,

Macam biasa aku online pepagi, perkara wajib aku buat adalah balas jejak kawan2. Penting tu dan ianya sangat serius. Bw la menentukan hidup mati blog korang. Dari situ la kita boleh advertised blog kita pada kengkawan lain melainkan korang dah cukup gah dikalangan blogger..sebut je nama semua orang kenal. Setuju tak? Ada sesiapa kat sini rasa dia blogger femes?


Best tak korang rasa jadi blogger femes ni? Follower riban2, ada photoshoot, masuk tv..tahap selebriti la katakan. Hari2 mesti ada orang folo blog kan? Tak perlu susah2 bw..update entry sekali sekala je.. tapi komen humang aih kalau dikumpulkan boleh buat buku teks darjah 6! So hari ni aku bermurah hati nak jadi konsultan secara percuma untuk korang jadi blogger femes. Kahkahkah (orang jahat je gelak macam ni.. orang baik gelak huhuhu) :P

Apa kata korang buat entry panas. Bukan entry pasal nasi lemak Macik Jemah yang panas. Ko buatla cerita ko lesbo tapi ko cool ke. Haha. Buat cerita2 yang membangkitkan amarah setiap orang. Tak pun korang pegi hentam blogger2 femes. Kalau ayat ko cukup pedas..tunggu je la peningkatan tahap kefemesan korang tu. Dengan follower2 dia hentam ko aku rasa. Kalau rasa tak cukup femes lagi, ko pegi hentam setiap blogger la senang! Lepas tu korang tau la apa nasib korang nanti. Baru korang tau langit tinggi rendah. Aku nak suruh korang buat entry SEO pun tak boleh sebab entry SEO buat blog korang jadi femes..bukan korang yang femes! Hehe

Tapi cara2 kat atas tu, kalau korang tak cukup kental.. tak cukup kamikaze tak jadi gak. Orang takde hati je boleh buat macamtu. Tapi sape yang nak buat macamtu kan eventhough aku tau ada gak dikalangan kita yang suka cara sadis macam tu. Pada aku senang je, korang rajin bw.. jangan sombong dah cukup. Balas jejak kengkawan walaupun aku tau ada kalanya kita tak sempat buat macamtu. Janji balas sudah dan bila dah habis balas jejak.. beramas mesra la dengan blogger2 lain sekiranya punya masa :) Baca entry dan drop komen. Ha drop komen itu penting ye! Kita kena sedikit rajin dan peramah :) Bukan senang nak senang tak gitu?

Aku? Aku lebih selesa macamni. Aku tak perlu nama.. aku tak perlu penghormatan. Cukup sekadar aku dikelilingi kengkawan yang tolong kejutkan aku hari2, ingatkan bila aku terlupa, shout ajak sarapan, jerit ucap gudnite. Aku gembira life aku sekarang. Dah2 jangan tanya banyak2. Kang aku stress..aku banyak makan!

Tu je la yang aku nak kongsikan. Bila korang dah femes nanti, jangan la sombong dengan kengkawan yang pernah tolong naikkan blog ko dulu, kengkawan yang sentiasa support korang dari korang nobody hingga korang jadi somebody. Jangan la ko tak singgah langsung blog2 yang suatu masa dulu pernah jadi tempat korang bershout bagai dan yang paling penting.. janganlah korang lupakan aku kat sini ye.

P/s : Andaikata korang mencapai awan, jangan lupa akar di bumi

52 Comments

  1. terbang tiggi diawan..singgah kebawah juga berehat..kannn..


    abang long afzal pun dah femes...komen2 kalau kumpul boleh buat buku teks jugak ape...:)

    ReplyDelete
  2. terbaek..nt da femes jg lpe kt kami..ngee~~

    ReplyDelete
  3. kah kah kah ...aku nak gelak jahat zal....

    ReplyDelete
  4. sebab tu banglong cepat naik kan...

    ReplyDelete
  5. alangkah bagus kalau jadi femes..ye dak?ntah bile la leh jadi femes,komen,follloer,traffic beribu riban....jom incek afzal ensem kite jadi femes antara kite2 aje..akekeke..biase2 suda..takyah femes sgt..kannn

    ReplyDelete
  6. owh..beramas mesra....hahahaha..tersengaja ker? anyway nice entry bro..nice tips

    ReplyDelete
  7. bro letak r gmbr2 hensem,macho,kacak lagi bergaya..confirm aweks2 follow je!hee :P

    ReplyDelete
  8. eleh...dia dah femes dan2 cakap tak femes...hahahah...aku nk buat entri cmne kalo nk femes??blog aku tetap tak femes pn walaupun aku tulis semua mcm ko ckp tu....hahahah

    ReplyDelete
  9. saya tak femes tapi buat2 femes boleh tak macam tu.hahahaha

    ReplyDelete
  10. buat jer tajuk entry AKU BLOGGER PEMES without description about the story..kasi hot tajuk, dah cukup...ngeeee...(idea tak cukup caj)

    ReplyDelete
  11. weee famos amos sgt kang mudah lupa diri..biar yg sedang2 sja..
    :)

    ReplyDelete
  12. mmg terbaikk workkkssss....tp mama neh giler glamer jer...klu jadi glamer betol2 susah la nak maen2 masak2 lg...kang 24/7 seminggu dok layan depan pc....

    mama x glamor pon xpa..

    ReplyDelete
  13. xmau femes la..yang penting dapat ramai kawan..dapat ilmu..hehe..blog apzal up traffic memuncak dah..okla..hehe..blogger ciput mcm saye niy kene bekerje keras cket..jangan luper sesame kiter..=) itu saje..low profile sudah...

    ReplyDelete
  14. setuju..diaowg yg makes u famous Oke hehe...

    ReplyDelete
  15. suka ayat terakhir entry ni ^^
    jgn mudah lupakan daratan.

    ReplyDelete
  16. yg photoshoot cam tau2 je bloger mn..kahkahkah (sllu gelak cm ni..kira mmg jahat sllu lah sis ni nok) fedulikkkkkkkk janji ati epi

    betul2..singah menyinggah ni merapatkan lagi sakaratul eh silaraturahim..dpt tgk org shout2 kt box tu pun rs hepi w/pun xde yg sudi komen..hehehehe

    ReplyDelete
  17. blogwalking td jumpe blog ni..salam kenal!

    ReplyDelete
  18. blogwalking td jumpe blog ni..salam kenal!

    ReplyDelete
  19. alololo ... apzal femes aper ...

    akk ni suam2 kuku jer ... blogging dah 3 thn tp xfemes2 gak..hoho..lantak ler janji life kite happy betol tak ? ;)

    ReplyDelete
  20. blog ieyza xfemes, suam2 kuku je. tapi nak ikut care kat ats itu gali kubur sendiri tu.. cari nahas je.. hee

    blog ni popular.. untuk dpt knal afzal.. hee..

    ReplyDelete
  21. xpikir pon nak glamer..menulis kerana minat..wakaka :P

    ReplyDelete
  22. tak pa ja.. nawaitu kena baik.. sbb kita buat apapun lillahitaala... x femes dikalangan manusia x pa... janji malaikat kenal macam UWAIS

    ReplyDelete
  23. tak pernah lupa blogger2 yang seiring dengan akak dulu..sampai sekarang kami masih saling melengkapi...tapi ada jugak yang baru kenal dah buat andaian macam2 kat kita..
    hangin je rasa..

    ReplyDelete
  24. i tak suka ar pemes2 nie...kalau entry i pemes i x pedulik and x jeles pom..hahaahahaha

    ReplyDelete
  25. kalau mcm ni punya cerita shida setuju :)
    nice entri afzal..kita geng bro!!

    ReplyDelete
  26. aku drop komen kat sini. aku rajin dan peramah tak?

    ReplyDelete
  27. walaupun tak pemes..tapi dikenali ramai..ok gak tu..kan..heee..( akak tak pernah pemes pun)

    ReplyDelete
  28. kehkeh.. jujur dan telus ayat2 kamu afzal.. kehkeh~ okay, bagi sy, selagi kita dikelilingi org2 yg molek pekertinya, insyaAllah kita turut jd molek. afzal molek,bloggers lain molek, jaja pom boleh jd molek. nnt sama2 molek :) ehh teori molek ape daa.. :p

    ReplyDelete
  29. wah dah femes ko skunk ye ..haha...awek2 suka blog ko ni ...hee

    gudluck bro ...

    hidup xselamanya berada di atas ..

    peace brader !

    ReplyDelete
  30. en.afzal p0n bl0gger yg femes juge.. ^^,

    ReplyDelete
  31. terbaik...aku menulis bukan kerana nama..hee²

    ReplyDelete
  32. kang bila dh jd femes kang kalah retis...kene kejar ngn paparazzi...iiieee...takot!! hahaha

    ReplyDelete
  33. kang bila dh jd femes kang kalah retis...kene kejar ngn paparazzi...iiieee...takot!! hahaha

    ReplyDelete
  34. kang bila dh jd femes kang kalah retis...kene kejar ngn paparazzi...iiieee...takot!! hahaha

    ReplyDelete
  35. Bestnye klu jd femes en. hua hua. Usaha2. Mekaceh for nasihat nie.

    ReplyDelete
  36. abg afzal pun sama.kang dah jadik femes, jadi lupa ezzat. haha

    ReplyDelete
  37. jom minum petang. huhu

    ReplyDelete
  38. tips yang bagus ni.hehe~ g serang blogger pemes.pastu terus pemes skali.hahaha~

    ReplyDelete
  39. afzal pemes doh.. untunglah.. :P

    ReplyDelete
  40. bkn best pun jd femes nie.....
    mula2 je semua tu....
    lama2 rasa rimas sbb nak wat pe2 pun kena usha2 takut kantoi....
    haha.....

    ReplyDelete
  41. femes tu apa??sejenis makanan ka??hehehe..:P..

    ReplyDelete
  42. tak perlu kan populariti..yang penting ialah kualiti.. (^^,)

    ReplyDelete