Salah Faham Nih

Hari ni pagi2 hujan lebat kat Kuantan..sayang plak rasanya nak bawak kete kua, baru pas cuci. Tapi xpela kete leh cuci, daripada aku sakit..dah nak kena amik MC. Semalam petang pon sebelum aku balik, aku timbang sampel ikan dan udang untuk analisis hari ni. Aku ada resdung tapi aku xsure plak kalau terbau hamis udang pun, boleh efek gak. At last aku start bersin2.. tekak dah gatal, mata aku jadi merah2 gatal. Kena flu plak sebelah petangnya. Balik umah petang semalam aku telan panadol soluble sebijik, ubat selsema sebijik dan terus tarik selimut. Bangun maghrib kepala dah berpinar2..aku lupa alas perut sebelum makan ubat. Hmm..terduduk jap aku setengah jam sebelum capai tuala ke tandas.


So hari ni pakai baju sukan, so no need rushing2..aku tapau serbuk kopi dan gula bawak ke opis buat simpanan.Sebab kat opis xde serbuk kopi..dan aku plak suka minum kopi :) aku bangga sebab xtertinggal bekal aku tu macam selalu..tapau banyak2 then tertinggal atas almari. hehe. Kat opis hari ni plan nak masuk punch kad sekejap je sebab ada aktiviti gotong royong membersihkan taman pertanian. Plan pegi bertiga ngan kete aku. Aku pun xtau lokasi taman tersebut, so tanyala admin. Admin plak kata xyah pegi coz dah ramai sangat yang pegi, nanti opis kosong..so aku ngan 2 kawan aku hepi bukan main.. xyah main lumpur :) Then kawan aku dari unit lain kol tanya kenapa aku pergi gotong royong. Aku jas explain apa yg diberitahu. Baru aku tau dorang pun xpegi gotong royong sebab acxtually dorang ke jeti amik sampel ikan, so nobody yang pegi at last. Perghh tunggu kena panggil je la ngan Ketua Pusat ktorg nnt :(

0 Comments