Nah Amik Doposen !!

Salam.Jumpa lagi kengkawan..Japgi aku nak kua pegi bengkel, so sebelum bengkel bukak..kasi update la blog aku dulu.Banyak benda aku nak cerita..tapi bila idea dah penuh dalam inbox otak aku nih..secara automatiknya auto-delete.Huhu.Takpe sementara nak refresh balik..aku nak cerita pasal 20sen :)

Ha apsal 20sen?korang rasa 20sen sekarang boleh beli apa je?tak banyak benda boleh aku beli dengan 20sen pun..Tapi masa aku sekolah dulu tahun 2000, aku boleh beli macam2 dengan nilai 20sen.Aku boleh beli nasi ayam dan milo ais dengan duit 20sen je.Haha..Nak tak nak korang kena percaya.Meh aku story macamana :)

Dulu aku duduk hostel, so bila aku dah senior secara automatiknya aku akan lantik beberapa orang 'ashkar' untuk bekerja dengan aku.Bekerja disini bukan dengan gaji atau sukarela..tapi lebih kepada paksa rela.Kelebihan 'ashkar' ni..keselamatan dan kebajikan mereka terjamin daripada diganggu senior2 lain.Wah dengar macam kongsi gelap plak!Yakuza Malaya.Haha.

Aku    : Bai..
Bai     : Ye bang..
Aku    : Aku lapar.Ko tolong aku beli makanan kat kantin..Ko belikan aku nasi ayam, ngan
            milo ais..Aku bagi masa 10 minit je kat ko beli makanan!
Bai     : Duitnya bang?
Aku    : Nah amik 20sen..
Bai     : Erkk !!

P/s : Kepada 'ashkar2'ku..mintak halal dunia akhirat yek :) Ala nak aku ganti pon boley laa :P

0 Comments